3 spørgsmål til borgmesteren.

Venstre–formanden udtaler i den store annonceoverskrift "At følge med Herning er fast arbejde". Heraf følger mit første spørgsmål til borgmester Lars Krarup, som jo helt sikkert ved, hvad skatteyderne i Herning betaler for. Hvad betyder overskriften? Skal Lars Løkke nu fastansættes i Herning, eller lover han på kommunes vegne, at alle der flytter til Herning får fast arbejde. Svar udbedes.

DIs direktør Karsten Dybvad udtalte ved prisoverrækkelsen, at i Herning er der ingen skepsis over for de erhvervsdrivende. Heraf mit 2. spørgsmål til borgmesteren. Vi ved, at Venstres formand i sin tid som statsminister var alt for ukritisk over for f. eks. virksomheders miljøindsats, og finanssektorens hasarderede lånepolitik. Når Herning Kommune nu anvender Lars Løkke som fotomodel i sine annoncer så skal det vel forhåbentligt ikke tages som udtryk for, at også Herning kommune glemmer at forholde sig kritisk til erhvervsvirksomheder i f. eks. miljøsager? Jeg vil bede borgmesteren bekræftede dette.

Den store annonce i Jyllandsposten er selvfølgelig tænkt som reklame for Herning, men selvfølgelig også en let gennemskuelig reklame for Venstres formand. Derfor er mit 3. spørgsmål til borgmester Lars Krarup ganske simpelt. Hvorfor anvender Herning Kommune skatteydernes penge til partipolitisk markedsføring af Venstre og dets formand?

Jørn Vedel Eriksen
Talsmand Enhedslisten Herning, Ikast-Brande